utorok 24. decembra 2013

Sophia´s stories [Christmas surprise] #2


Title: Sophia´s stories
By: Beatrix & ♀Alex♀
Second story - Second chance from Heaven

"A čo sa stalo zo Sophiou?" spýtala sa Katnis.
"Liam s Lilly si ju nakoniec adoptovali," usmiala som sa. Pozrela som sa na zmienenú dvojicu. "Ďakujem," šepla som smerom k nim.
"Nie je za čo," naznačili obaja perami. Vrátila som svoju pozornosť späť deťom.
"Chcete počuť ďalší príbeh?" usmiala som sa na nich.
"Áno!" zapišťali znova.
"Tento príbeh sa síce neodohral na Vianoce, len časť, ale je o láske. O láske, čo prekoná všetko. A preto vám o ňom chcem povedať..."
Čo je na mne zlé, že si ma nevšíma? Prečo som pre neho ešte menej, než vzduch? Zrejme som pekná. Keď kráčam po ulici, chalani sa za mnou obzerajú. A on? Jemu nestojím ani za pohľad do očí.  Prečo musí byť tak dokonalý? Tie jeho krásne modré oči. A tie jeho blond vlásky. Najradšej by som do nich vplietla prsty a hrala sa s nimi noc a deň. On hľadá dievča, ktoré by ho ľúbilo pre to, aký je a nie preto, že je hviezda. Čo nevidí, že takúto lásku k nemu cítim práve ja? Bolo by mi fuk, hoc by bol aj bezdomovec. Stále by som ho ľúbila. Chcem byť s ním. Chcem mu dať všetko, čo bude chcieť. Chcem byť súčasťou jeho života. Čo to nevidí? Niekto zazvonil. Utrela som si slzy z očí a pozrela sa do zrkadla. No čo, vyzerala som už aj horšie. Zišla som dolu a šla k dverám. Otvorila som dvere. Stáli tam 4 trdlá a ten, čo ho milujem.
"A sakra! Ja som ti to hovoril. Ju proste nikdy neprekvapíme," zašomral Louis smerom k Hazovi. Nechápavo som na nich pozrela.
"Chceli sme ťa prekvapiť a spraviť si pyžamovú party, ale ako vidím, ty už si na ňu pripravená," dodal Hazz na vysvetlenie Louisovho dudrania.
"Aha... Tak potom poďte dnu," povedala som.
"Máš uslzené oči, čo sa stalo?" spýtal sa Zayn.
"Nič, dávala som si pleťovú masku a zatrela som si časť do oka. Trochu to štípalo. Vlastne, trochu dosť," zaklamala som.
"Dobrý pokus, ale klamať nevieš," šepol mi Liam, keď okolo mňa prechádzal. Niall okolo mňa len prešiel. Ani objatie, ani nič...
"Ahoj, Angella." povedal.
"Nevolaj ma tak," sykla som.
"Nečerti sa, Angella," povedal a šiel si sadnúť k ostatným do obývačky. Ešte že ho to baví. Štvať ma. Volať ma tak, ako to neznášam.
"Chcete popcorn?" spýtala som sa a mierila do kuchyne.
"Jasné," ozval sa štvorhlas z gauča.
"Pomôžem ti," ozval sa Liam a šiel za mnou. Začali sme pripravovať popcorn.
"Večerali ste niečo?" spýtala som sa, aby som prehlušila to ticho.
"Nie, neskôr objednáme pizzu," usmial sa Liam.
"Nie, ja niečo uvarím. Nebudeme sa napchávať pizzou, je to nezdravé," povedala som.
"Ako chceš," povedal Liam. Vybrala som veci a začala pripravovať večeru. Začala som krájať cibuľu a nechala slzy prúdiť po lícach. Liam medzitým odniesol jednu várku popcornu do obývačky a vrátil sa po druhú.
"Neprejedzte sa, aby ste vládali zjesť večeru," povedala som.
"Angie, čo sa deje?" spýtal sa Liam.
"Cibuľa," pokrčila som plecami.
"Už som ti povedal, nevieš klamať," povedal.
"On... Prečo je taký?" spýtala som sa. Liam ma objal.
"Neboj sa, všetko bude dobré," pošepol jej.
"Ľúbim ťa," povedala som, "braček," dodala som šeptom. Liam nebol môj pokrvný brat, ale vždy pre mňa bratom bol. (Keby Angie vedela, akú chybu spravila tým, že to posledne slovíčko nevyslovila nahlas. Niall totiž práve kráčal do kuchyne. Keď počul, ako Angie vyslovila slovíčka ľúbim ťa a videl ju v Liamovom objatí, domyslel si to úplne ináč, ako to bolo.) Z objatia nás vytrhlo hlasné buchnutie dverí.
"Čo sa stalo?" spýtal sa Louis, ktorý vošiel dokuchyne.
"Čo sa stalo? Kto odišiel?" spýtala som sa.
"Niall. On, nebol pri vás?" spýtal sa Louis.
"Nie, nebol," povedala Liam.
"Šiel za vami a potom sa vrátil rozrušený, že si zradca, že si mu niečo sľúbil a že si to porušil," povedal Louis.
"Zrejme ťa počul, čo si povedala a vysvetlil si to ináč," šepol Liam. Čo som povedala? Ľúbim ťa. Panebože! Tak teraz som ho už úplne stratila.
"Odíďte..." šepla som.
"Angie, neboj sa. Ja mu to vysvetlím," začal Liam.
"Odíďte," zopakovala som.
"Angie,..."
"Choďte,..." skríkla som.
"Angie, nenechám ťa tu samu," ozval sa Liam.
"Vypadni!" zvrieskla som.
"Potom ti zavolám, dobre?" povedal Liam. Nemala som silu mu odpovedať. Všetci odišli. Vyšla som do izby. Vyzliekla som sa a napustila si vaňu. Vliezla som do nej. Vodu som nechala tiecť. Na chvíľu sa mi pohľad zastavil na žiletke. Lenže je som srab. Bojím sa bolesti. Nedokázala by som to. Nechala som tiecť vodu. Zavrela som oči a nechala vaňu napúšťať sa.
"Milujem ťa, Niall," šepla som. Po chvíľke som zaspala vyrovnaná s tým, že toto je môj posledný deň na tejto zemi...

Pohľad Niall
"Povedala Ľúbim ťa, braček. No tak Niall, musíš mi veriť. Ty si ju nevidel. Všetkých nás vyhnala, keď si odišiel," hovoril mi Liam.
"A ty? Čo k nej cítiš?" spýtal som sa.
"Takú istú lásku, ako k tebe. Tú súrodeneckú," povedal Liam. Srdce mi vravelo, že mu mám veriť. No zároveň mi nahováralo aj niečo iné. Nútilo ma ísť za ňou. Nútilo ma, ponáhľať sa k nej.
"Idem za ňou," povedal som a vybral sa k jej domu. Šoféroval som ako blázon. Čudoval som sa, že ma nik nestopol. Asi trikrát som zazvonil. Neotvárala a mňa sa zmocňovala hrôza. Nevedel som prečo, ale cítil som, že sa niečo deje. Všimol som si, že dvere na balkóne boli otvorené. Vyšplhal som sa teda hore. Roztrhol som si nohavice o zábradlie, ale to ma teraz netrápilo. Vošiel som do jej izby. Celá podlaha bola mokrá. Voda išla spod dverí v kúpeľni. Otvoril som dvere do kúpene. Voda pretekala cez okraj vane. Vo vani ležala Angella. Ležala na dne vane. Nehýbala sa. Rýchlo som ju odtiaľ vytiahol. Nedýchala.
"Angella, čo si to spravila?" spýtal som sa. Snažil som sa ju prebrať, začal som jej dávať prvú pomoc. Robil so to už hodnú chvíľu. Nepomáhalo to.
"No ták Angella, Angie," šepol som. Slzy mi tiekli po lícach.
"Angie, láska, no tak, preber sa. Nesmieš mi odísť." Znova som sa snažil zachrániť ju, aj keď to už zrejme bolo zbytočné. Urobil som niečo, na čo som nenašiel odvahu počas jej života. Moje pery som priložil na tie jej...

Pohľad Angella
"Angella, Angella, čo si to urobila?" ozval sa nejaký hlas. Obzerala som sa všade okolo seba, no nikde nik nebol. Ten hlas šiel odnikiaľ, no zároveň odvšadiaľ.
"Kto si?" šepla som, no nebála som sa.
"Ešte nebol tvoj čas, vieš to?" znova ten hlas.
"Ale..." začala som.
"Pozri, čo si spôsobila... Takto to byť nemalo," ozval sa znova ten hlas. Zrazu sa predo mnou objavil obraz mojej kúpeľne. Moje telo ležalo nehybne na zemi vedľa vane. Niekto veda mňa kľačal. Snažil sa ma prebrať k životu. Tie blond vlasy by som spoznala stále. Po jeho lícach tiekli slzy.
"Angie, láska, no tak, preber sa. Nesmieš mi odísť," šepkal. Oči sa mi zaplavili slzami. Čo som to urobila.
"Teraz už chápeš, že si urobila chybu?" ozval sa znova ten hlas.
" Á-á-ano," zakoktala som.
"Tak poď so mnou," povedal ten hlas. Zrazu som sa ocitla v kúpeľni vedľa môjho tela a Nialla. Nik sa však nehýbal. Stáli sme zmrazený v čase.
"Myslíš, že si zaslúžiš druhú šancu?" spýtal sa ma znova ten hlas.
"Ja nie, ale on áno, Nesmie pykať za moju chybu," šepla som.
"Čo všetko by si bola ochotná obetovať, aby bol šťastný?" spýtal sa ma ten hlas.
"Všetko. On určite nájde tú ktorá ho bude milovať aspoň tak, ako ja," povedala som.
"Teraz ide o teba, Angella. Ty si mŕtva, nie on. Mala by si myslieť na to, či ostaneš tu, alebo pôjdeš dolu. Prečo stále myslíš na neho? Stále sa snažíš, aby bol šťastný a nemyslíš na seba. Prečo?" spýtal sa ten hlas.
"Ty sám nás učíš láske. Tej nezištnej. Tej, čo dáva a neočakáva späť. Tej, ktorou nás všetkých miluješ Ty. Agape," odpovedala som.
"Správne. Myslíš si, že ty jeho ľúbiš týmto spôsobom?" spýtal sa ma.
"Agape je dokonalá láska. Nedá sa dosiahnuť len tak. Ja nie som dokonalá, takže nedokážem milovať dokonalou láskou. Ale chcela by som. Viem, že on by si ju zaslúžil," povedala som.
"Môžem ťa poslať späť, ešte nie je tak neskoro. Ale musím sa ťa spýtať, čo všetko by si bola ochotná obetovať, aby si s ním znova bola," povedal ten hlas.
"Hocičo," šepla som.
"Aj svoje nohy?" spýtal sa hlas.
"Hocičo," odpovedala som znova. Nad jeho otázkou som až tak nerozmýšľala. Bolo mi jasné, že jediné čo chcem je byť sním.
"Tak sa vráť k nemu. A nabudúce nechaj mňa rozhodovať o dátume tvojej smrti, dobre?" ozval sa ten hlas znova.
"Už nikdy takú chybu neurobím, sľubujem. Ale, ako sa mám vrátiť?" spýtala som sa.
"Len zavri oči a ver, že sa k nemu dokážeš vrátiť," povedal.
"Ďakujem, Bože," šepla som a zavrela oči. Sústredila som sa na to, že sa k nemu chcem vrátiť. Že sa k nemu musím vrátiť. Po chvíľke som cítila niečie pery na mojich. Keď zmizli, pocítila som zvláštny tlak na hrudi. Rozkašľala som sa.

Pohľad Niall
Urobil som niečo, na o som nenašiel odvahu počas jej života. Moje pery som priložil na tie jej. Nechcel som uveriť tomu, že je mŕtva. Znovu som začal resuscitovať. Rozkašľala sa. Bože!
"Angie," šepol som.
"Prepáč mi, prepáč," povedala. Nechápal som, prečo sa ospravedlňovala.
"Pšššt," šepol som.
"Ja, ľúbim teba, nie Liama,..." začala.
"Ja viem, Angella. Ja viem," povedal som jej. Zdvihol som ju zo zeme. Vzal som uterák a zabalil ju doň. Chcel som ju položiť na posteľ.
"Niall, postav ma," šepla.
"Potrebuješ si oddýchnuť," protestoval som.
"Prosím, postav ma," šepla. Nechápal som, prečo to chce. Pomaly som jej spustil nohy k zemi držiac ju ešte stále v náručí.
"Pusti ma," šepla. Cúvol som o krok, stále ju držiac za ruky. Jej telo sa pohlo smerom ku mne. Padala. Zachytil som ju.
"Angella, čo je?" spýtal som sa. Nechápal som, čo sa tým snažila dokázať.
" Necítim si nohy," šepla, "akoby som ich ani nemala." 
"Neboj sa, to bude dobré, len si potrebuješ oddýchnuť," povedal som jej.
"Nie, nebude to dobré. Takto to bude navždy," šepla. Nechápal som, ako to myslí.
"Teraz na to nemysli, zlatko. Odpočívaj. Ja zatiaľ zavolám doktora," povedal som.
"Niall! Teraz to nerieš. Uvidíš, všetko bude v poriadku. Len teraz nikam nechoď. Ostaň," šepla Angella. Otočil som späť k nej. Rukou ukazovala na miesto vedľa nej. Usmial som sa a ľahol si vedľa nej. Hneď sa ku mne pritúlila.
"Sľúb mi, že už nikdy neodídeš," šepla.
"Ľúbim ťa, Angie, nedokázal by som od teba odísť," povedal som jej. Pri tých slovách dvihla hlavu z mojej hrude a zadívala sa na mňa.
"Aj ja ťa ľúbim, Niall," povedala. Naše pery sa spojili do nášho prvého bozku. Prvého a zďaleka nie posledného...
"A to Angella ostala na vozíčku?" spýtala sa  Ronnie.
"Nie, zlatko. A to je práve tá časť príbehu, ktorá sa odohrala počas Vianoc. Angella sa usilovne snažila znova sa postaviť na nohy. Nie kvôli sebe, ale kvôli Niallovi. Tajila mu to však. Chcela ho prekvapiť. A aj sa jej to podarilo..."
Obaja sedeli pri Vianočnom stromčeku. Slávili prvé spoločné Vianoce. Obaja boli šťastný. Darčeky už boli dávno rozdané. Angella sa rozhodla. Už to nebude predlžovať. Ukáže mu, aký veľký pokrok urobila.
"Niall, mám pre teba ešte jeden darček," šepla mu do ucha. Niall sa usmial.

"A čo to je?" spýtal sa.
"Ono to nie je vec, skôr by som ti chcela niečo ukázať," usmiala sa Angella. Skontrolovala, či je vozík zabrzdený, aby sa s ňou náhodou nepohol. Potom sa zaprela rukami o opierky a pomaly sa nadvihovala. Niall bol okamžite pri nej.
"Zlatko, neublíž si," dohováral jej.
"Neboj sa, viem, čo robím," usmiala sa na neho.

"Ale,..."
"Ver mi," usmiala sa. Nadvihla sa a narovnala sa. Rukami sa oprela o tie Niallove, aby nabrala stabilitu.
Potom spravila jeden pomalý krok k Niallovi. Zdvihla svoj pohľad, aby sa mu dívala do očí. V očiach oboch sa zračila veľká radosť a množstvo lásky. Niall s Angellu pritiahol k sebe do náruče a daroval jej bozk plný lásky...

"A  žili spolu šťastne až do smrti?" spýtala sa Katnis.
"To nie Katnis. Oni ešte totiž žijú, ale sú šťastný, tým som si istá," povedala som a s úsmevom sa zadívala na Nialla a Angellu, ktorý si práve vymieňali sladké pusinky.
"My chceme ďalší príbeh!" zakňučala Jamie. Zasmiala som sa.

1 komentár: